Friday, March 16, 2012

'consumer is the boss' - despre marketing

azi am fost la un training P&G despre marketing. structura a stat in felul urmator: cum arata marketingul in P&G, cum se construieste un brand si partea practica de case study.

apropo, stiati ca ei au inventat termenul de 'brand management'? si ca au fost primii care au difuzat reclame in cadrul soap operas? si da, reclama la sapun [soap] :)

revenind la ce ne-au invatat Cristina si Catalina despre marketing, exista 5 etape in managementul acestui business: crearea unei viziuni, creionarea unor strategii, in paralel cu responsabilitatea pentru sanatatea business-ului si a profitabilitatii, procesul [planificare, update-uri, lansari de produse si initiative] si abia apoi vine munca de 'execution with excellence'.

pe partea de construire a unui brand, incepem cu 'assessing the landscape', care se refera la tot ce tine de produs din trecut pana-n prezent si cum am dori sa ajunga in viitor. totul de la nevoile consumatorului si trenduri pana la solutii. tot, tot, tot despre brand - dig in!

urmeaza acel 'who', adica target, pe care trebuie sa-l stim al naibii de bine. cu siguranta mult mai bine decat in acest filmulet. apoi vine 'what', care este imaginea brandului. ei o numesc 'equity' si ar trebui sa aibe 2 mari beneficii: point of party [must have-ul in acea categorie de produse] si point of difference [clar o diferenta fata de competitie]. dar mai conteaza si sa aibe o personalitate acel brand si sa raspunda si la intrebarea 'de ce'. gen, daca nu el, atunci cine ;)

la final, ajungem si la 'how' care este la fel de important ca si celelalte elemente, insa degeaba le ai pe celelalte daca nici nu arati ce ai in ograda. astfel, canalele de comunicare ies in ajutorul brandului si il ajuta sa-si arate fata in mod public. dar sa nu faceti ca omuletii de aici.

desigur, punctul culminant a fost atins de partea practica printr-un case study pe Pampers. am avut de gandit o campanie pentru a promova faptul ca la fiecare pachet de Pampers cumparat, un copil primeste un vaccin. asta in colaborare cu Unicef. evident ca noi am inceput sa ne gandim si la idei creative de spot-uri, dar cel mai important lucru pe care trebuie un ABM/BM sa-l faca este sa aleaga canalele de promovare :)

astfel am aflat si ca ei lucreaza cu LeoBurnett si Saatchi&Saatchi. asa, de curiozitate.

multumim Cristina Turutoaia, BM Tide & Bonux, si Catalina Ionescu, ABM Bonux, pentru prezentari, explicatii, filmulete si case study!

ABM = assistant brand manager
BM = brand manager

No comments:

Post a Comment