Sunday, January 22, 2012

Cum sa atragi atentia

Zilele trecute am imprumutat o carte despre BUZZmarketing. M-a atras mai ales ca pe coperta scria ‘Fa lumea sa vorbeasca despre tine’, evident, la modul pozitiv. Apoi m-a atras stilul foarte natural si simplu al lui Mark Hughes. Deci e usor de citit, dar ai ce invata din ea.


Omul scrie clar, pe intelesul tuturor si cu exemple concrete despre cum sa atragi atentia oamenilor, cum sa faci presa sa scrie moca despre tine si cum te poti folosi de creativitate in acel sens.
‘Ne place sa ne invartim in jurul oamenilor care vorbesc despre chestii interesante. Chestii care suna fascinant. Chestii care merita sa apara pe prima pagina a ziarelor. Sa le dai oamenilor ceva despre care sa vorbeasca – asta-i singurul mod in care marketingul rumorii poate avea efect.’
El ne ofera si ingredientele care i-ar determina pe oameni sa vorbeasca despre tine la cafea. Alaturi da si exemple faimoase precum American Idol si Britney Spears, dar si razboiul dintre cele doua Cola. Dar si unele mai putin faimoase, dar geniale : schimbarea denumirii orasului Halfway, din statul Oregon, timp de un an in Half.com [acum in posesia eBay-ului].


La final atrage atentia faptului ca dupa ce reusesti sa atragi atentia, trebuie sa ai grija sa-ti supraveghezi ‘produsul’, pentru ca buzz-ul negativ circula mult mare repede decat cel pozitiv. Ca exemplu, daca aveti 23 de reclamanti, veti avea aproximativ 100 000 de dusmani [asta inainte de era web].

Sursa poze : din carte si de pe studentabil.ro

No comments:

Post a Comment